סוגי דרייברים (Drivers) באוזניות אלחוטיות
הטכנולוגיה מאחורי זוג אוזניות אלחוטיות אינה פשוטה כמו שהרבה אנשים חושבים. החלק החשוב ביותר באוזניות הוא הדרייבר. הדרייבר הוא הרכיב שהופך את האות החשמלי לגלי קול שאנחנו יכולים לשמוע באמצעות האוזניים שלנו. הדרייבר הראשון הומצא בשנת 1915 בקליפורניה ע"י פיטר ל. גנסן ואדיווין פרידהם.
ישנם מספר סוגים שונים של דרייברים:
דרייבר דינאמי \ Dynamic Driver
זהו סוג הדרייבר הנפוץ ביותר באוזניות אלחוטיות ובאוזניות בכלל. הדרייבר מורכב מדִּיאַפְרַגְמָה גמישה שבמרכזה ישנו גליל אשר מסביבו מלופף סליל נחושת המשמש כאלקטרומגנט. האות החשמלי זורם דרך סליל הנחושת, משנה את המגנטיות שלו, וגורם לדִּיאַפְרַגְמָה לרטוט בהתאמה ולייצר גלי קול ובכך הדרייבר הופך את האות החשמלי לגלי קול. דרייבר דינאמי מייצר צליל שנחשב כטבעי יותר ועוצמתי יותר.
דרייבר מגנטי מישורי \ Planar Magnetic Driver
דרייברים יקרים שניתן למצוא בדר"כ באוזניות עם גב פתוח (open-back) שעולות למעלה מ-2000₪. דיאפרגמה שטוחה עומדת בין שני מגנטים המושכים אותה בכח שווה לשני הצדדים. בדיאפרגמה עובר מוליך אשר דרכו מוזרם האות. הזרם במוליך יוצר שדה אלקטרומגנטי הגורם לדיאפרגמה לרטוט בין שני המגנטים ולייצר צליל. מכיוון שיש שימוש במגנטים רבים וחזקים, לאוזניות עם דרייברים כאלו תהיה יותר עכבה, כלמור הן צורכות הרבה יותר חשמל ובהרבה מקרים יש צורך במגבר אוזניות על מנת להפעיל אותן. דרייבר מגנטי מישורי נחשב למדויק יותר, עם הפרדה טובה יותר של כלים, ובעל מהירות תגובה גבוהה יותר.
דרייבר אלקטרוסטטי / Electrostatic Driver
דרייברים נדירים שאפשר למצוא באוזניות חוטיות בעלות של עשרות אלפי שקלים. הטכנולוגיה דומה לזו של הדרייבר המגנטי המישורי, רק שהפעם הזרם בדיאפרגמה נשאר קבוע, וזוג המגנטים בצידה הם אלקטרומגנטים שמושכים אותה קדימה ואחורה בהתאם לאות החשמלי שעובר דרכם. אוזניות אלה דורשות כח גדול מאוד להפעלה, ובד"כ נמכרות יחד עם מגבר ייעודי ומיוצרות על פי הזמנה. מכיוון שהם דורשים כח גדול מאוד, אי אפשר למצוא אותם באוזניות אלחוטיות.
דרייבר עוגן מאוזן (Balanced Armature Drive)
דרייברים קטנים מאוד עם צריכת חשמל נמוכה, נמצאים בשימוש רחב בעזרי שמיעה. הם בדרך כלל מכוונים להשמיע טווח תדרים קטן בלבד, ולכן נמצאים הרבה פעמים בשימוש יחד עם דרייברים דינאמיים או כקבוצה של מספר דרייברים יחד, כאשר כל אחד מכסה טווח תדרים אחר. בגלל גודלו המינימליסטי והעובדה שהוא דוחף כמות קטנה מאוד של אוויר, הבס של דרייבר עוגן לוקה בחסר.